Pages Of My Blog

28 september 2009

Card Patterns en CPS

Dit weekend heb ik twee kaarten gemaakt. De eerste is gemaakt naar aanleiding van de sketch van Card Patterns. This weekend I have made two cards. The first one is based on the sketch over at Card Patterns. De basis is een dubbelgevouwen stuk kraft cardstock. Hierop heb ik een stukje Bo Bunny Double Dot papier geplakt. Vervolgens heb ik met enkele stukjes Bo Bunny Alissa papier en met gebruik van mijn border punch een compositie gemaakt. Alle papier is aan de randjes aangezet met inkt. Ik heb daarna een lintje gestrikt en opgeplakt. De drie bloemen zijn geknipt uit het Alissa papier, voorzichtig omgevouwen en aan de randjes aangezet met inkt. Ook de swirl is uit dit papier geknipt en is tevens voorzien van een laagje Diamond Glaze. De tekst Hi is gemaakt van Pink Paislee Whimsies Alphabet Stickers, die ook zijn voorzien van een beetje Diamond Glaze. Het puntje op de I is een strass steentje. En tenslotte heb ik het kaartje nog voorzien van twee gestempelde hoekjes. Deze zijn gestempeld met stempeltjes van het velletje Prima. Mini Clear Stamps Chandelier.
En deze kaart is gebaseerd op de sketch op het CPS blog.
And this card is based on the sketch over at the CPS blog.
De basis is een dubbelgevouwen stuk kraft cardstock, dat aan de randjes is aangezet met inkt. Hierop heb ik drie stukjes Basic Grey Eskimo Kisses papier geplakt, die ieder aan de randjes zijn bewerkt met edge distresser. Over de breedte van de kaart heb ik een stukje geruit lint gestrikt. Vervolgens heb ik flink geëxperimenteerd met een Maya Road Chipboard Snowflake. Deze heb ik eerst geverfd met Paint Dabber, en vervolgens voorzien van een dun laagje Liquid Pearls en Stickles, met daaroverheen een laagje Diamond Glaze. In de (nog niet gedroogde) Diamond Glaze heb ik toen snel nog een paar strass steentjes gedrukt. De sneeuwvlok heb ik op een stukje rode cardstock geplakt, dat ik heb versierd met enkele (witte) Basic Grey rub-ons en vervolgens met foamtape op de kaart heb geplakt. De tekst 'Fijne kerst' is met de hand geschreven. En om het kaartje helemaal af te maken heb ik tenslotte zes plakpareltjes op de kaart geplakt.

12 opmerkingen:

  1. Het zijn beide erg leuke kaartjes geworden!!

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beiden zijn weer prachtig Romy.

    Groetjes Stieneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave kaartjes heb je weer gemaakt en wat een mooie kleuren ook.
    gr,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  4. allebei mooie kaartjes, de bovenste vind ik t mooist
    groetjes sam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful cards! The first is so soft and sweet. I love the glittery snowflake on the second and the non-traditional color scheme.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beide kaartjes zijn echt hartstikke leuk!! xx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your cards are amazing! Nicely done! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your cards are so beautiful and I love how you used both of those sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige kaarten! De eerste vind ik zeer dynamisch en dat komt door de swirl. En bij de tweede kaart knalt het ijskristal er helemaal uit door de achtergrond en kleuren. Weer helemaal super gedaan, meisje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze ook beide weer helemaal geweldig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee hele leuke kaartjes! Mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel gaaf die sneeuwvlok hoe je die hebt bewerkt. Leuk gedaan zo!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make my day! Thank you!