Pages Of My Blog

27 februari 2015

My Dad *Imaginarium Designs & Kaisercraft*

Hi!
After a week filled with handmade cards, I would like to show you a lay-out again.
Today's lay-out is a masculine and vintage lay-out that I dedicated to my dad. The inspiration for this lay-out came from the current challenge at the Kaisercraft blog. I also made this lay-out for Imaginarium Designs and incorporated lots of their gorgeous chipboard pieces in my design.

Hoi!
Na een week met vooral veel kaartjes, heb ik weer een lay-out te laten zien. Het is een nogal mannelijke en stoere lay-out over mijn vader. De inspiratie voor deze lay-out haalde ik uit de challenge op het Kaisercraft blog. Mijn lay-out is tegelijk DT werk voor Imaginarium Designs. Ik heb een aantal van hun mooie chipboard figuren in mijn lay-out verwerkt.


 

Supply List:
Imaginarium Designs: gears, frame, Loolabelle's chevrons
Kaisercraft: Sears and Sons papers, Attitude paper, St. Nicholas paper, Chickenwire stamp, Attitude Collectables 
Prima Marketing: metal embellishments, wood clock, light bulb 
Studio Calico: wood stars
Tim Holtz: Distress Ink 'Walnut Stain'

The Kaisercraft challenge was to scrap about someone whom you admire or who is an example for you. I didn't have to think about that for a long time and choose my dad. My dad and I are pretty much alike, but we differ in the sense that my dad is much more down-to-earth and lives more in the here and now than I do. I often worry about what will happen tomorrow and regret what happened in the past, while my dad is only concerned with what's going on today. In that sense, he's definitely a good example for me. 

De opdracht voor de wedstrijd bij Kaisercraft was om te scrappen over iemand die je als voorbeeld ziet. Ik koos mijn vader. Hoewel we in veel dingen erg op elkaar lijken, is er ook een groot verschil tussen ons: mijn vader is wat nuchterder en leeft meer in het hier en nu dan ik. Ik maak me vaak druk over wat er morgen gebeurt of betreur wat ik in het verleden heb gedaan, terwijl mijn vader alleen maar kijkt naar wat er vandaag gaande is. In die zin kan ik zeker veel van mijn vader leren.


The papers that I used are a mixture of several Kaisercraft collections: Sears and Sons, Attitude and a die-cut paper from the St. Nicholas collection. The gorgeous chipboard frame, gears and chevrons are from Imaginarium Designs. I lightly inked them with brown distress ink for a neutral look. 

Het papier is een mix van verschillende Kaisercraft lijnen: Sears and Sons, Atittude en zelfs een die-cut vel uit hun kerstcollectie. Het mooie chipboard frame, de tandwielen en de driehoekjes zijn van Imaginarium Designs. Ik heb deze figuren licht aangezet met bruine distress inkt voor een neutrale uitstraling.


These are the chipboard pieces from Imaginarium that I used:

Ik heb op mijn lay-out de volgende chipboard figuren van Imaginarium gebruikt:




Thank you for stopping by!
Have a great weekend!

Dankjewel voor je bezoekje!
Heel fijn weekend!


10 opmerkingen:

  1. Fantastic layout, Romy! Perfect masculine design.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is gorgeous! LOVING the colors and the gears!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful layout, love the masculine feel to it and love the chipboard frame around the photo too!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een stoere gave lo zeg!!!!! Echt super al die details, zoveel te zien, geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow Romy this is a masterpiece ... so magnificent , love it x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Adore your masculine LO Romy!! The chippie details look fantastic and I love how you've mixed several different Kaisercraft collections together! Thanks so much for sharing with us at Kaisercraft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo gaaf! Een erg mooie en stoere lay-out met een erg leuke foto van je paps! Dat radertje met propeller is tof! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een mooi, stoere layout Romy !!! Heel mooi gemaakt !
    Groetjes Berdien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat doe jij heel goed van die coole mannen.jongens lay-outs maken Romy!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A marvellous masculine page Romy! so many fabulous chippies too! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make my day! Thank you!