Pages Of My Blog

07 november 2008

Scrapkaart Fijne Kerst

Deze kerstkaart heb ik gemaakt voor een nieuwe wedstrijd. De volgende tekst heb ik binnenin geschreven (ik was in een redelijk poëtische bui ;) ): Hoe koud de sneeuw ook aanvoelt, Hoe koud het buiten ook is, Warmte is gezelligheid, Warmte dat is Kerstmis.

Het papier is van Making Memories. Het rode dessin is de achterkant van het papier met sneeuwpoppen. Ik heb het voorzichtig gerild en toen dubbelgevouwen. De onderkant van het voorste stukje heb ik (met als sjabloon een journaling uit het Spiral journaling block) gekarteld geknipt. De reep bruin blauw gestipt papier is van Signature Suite en heb ik gedecoreerd met een rand siersteekjes (twee draadjes wit garen). De letters zijn rub-ons van DCWV, waarnaast ik in totaal 5 gems rhinestones heb geplakt. Vervolgens heb ik het stuk transparant onder het dessinpapier geplakt en aan de randen bewerkt met Colorbox inkt. De sticker "Cold" is hieroverheen geplakt en is ook van DCWV.

Het rondje is geknipt uit een Cuttlebug embossing achtergrondje. Alle opstaande puntjes hiervan heb ik met blauwe glitter pen extra geaccentueerd. Hieroverheen is het stempelafdrukje (ingekleurd met aquarelpotloden en ietwat gedistressed met Ranger paint dabber (Nu ook te koop in de webwinkel!), geplakt. De bloem bestaat uit 3 stoffen bloemen, die met Ranger paint dabber zijn bewerkt en met een crystal brad, waaromheen een stukje kant is geknoopt, bevestigd. Ook de andere bloem op de kaart is een stoffen Prima. flower met crystal brad en gedistressed met paint dabber. Om die flower extra aandacht te geven heb ik een kronkellijntje met blauwe glitterpen gemaakt naar de bloem toe.

Helaas was ik zo dom te vergeten dat niet de hele voorkant van de kaart ondoorzichtig is, dus ben ik met het beschrijven van de kaart, onder het transparant door gegaan. Domme ik, maar ja...;)

3 opmerkingen:

  1. Hallo Romy,

    Ik vind het een hele mooie kaart.
    Mooie kleurencombinatie, ondanks dat het koud is, toch wat warme kleuren gebruikt.
    Veel succes!

    Groetjes, Odetta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Romy,

    Bedankt voor je berichtje op mijn blog. Je maakt leuke kaarten en LO's. Fijn weekend.

    Groeten Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make my day! Thank you!