Pages Of My Blog

08 mei 2010

Mother's Day card & 2 Sketches 4 You

Even when I was on holiday I couldn't stop scrapbooking... I took a small kit with papers and embellishments with me to London and created two cards with it. Because I was a little afraid my scrapbook papers and stickers would get damaged if I'd put them in my bag, I put them in my hand luggage... You should have seen the face of the customs officer at the London airport, when he opened it and saw all the stickers, glitter glue and ribbons and, finally, the two cards that I made with them. He had to laugh a little bit and ended up with the sentence "You must be very artistic". Right, that wasn't too bad to hear, LOL:) Anyway, here are the two cards. I made the first one for my mom, for Mother's Day.
Zelfs op vakantie kon ik het scrappen niet links laten liggen... Ik heb een kleine set met papiertjes en embellishments meegenomen naar Londen en heb er twee kaarten mee gemaakt. Omdat ik bang was dat mijn scrappapier en stickers beschadigd zouden raken als ik ze in mijn tas deed, droeg ik ze bij me in mijn handbagage... Je had het gezicht van de douanier op London airport moeten zien, tioen hij mijn tas opende en alle stickers, glitterlijm en lint en, uiteindelijk, de twee kaarten die ik ermee gemaakt heb, zag. Hij moest een beetje lachen en eindigde na het onderzoeken van de hele tas met de zin "Jij bent vast erg artistiek". Oké, dat is niet slecht om te horen, haha:) Anyway, dit zijn de twee kaarten. De eerste is gemaakt voor mijn moeder voor Moederdag.1) Op een basis van kraft cardstock heb ik drie stukken October Afternoon (Fly a Kite en Thrift Shop) papier geplakt. Deze zijn allen langs de randen bewerkt met edge distresser.
2) Daarna nam ik een K&Company Tea Box die-cut en heb ik deze bewerkt met Colorbox copper inkt en op de kaart geplakt.
3) Onderaan op de kaart heb ik toen een Tattered Angels frame geplakt, dat geverfd is met Shimmerz voor een beetje glans. Daarop heb ik een Dear Lizzy 3D sticker (deze heb ik versierd met Stickles) geplakt, samen met een ZVA Creative parelswirl.
4) Aan weerszijden van het frame heb ik een stukje lint geplakt.
5) Toen heb ik bovenaan een tekst geplakt. "Favourite" is gemaakt van een Dear Lizzy rub-on en "Mom" van thickers, met daarop dotjes Liquid Pearls.
6) De kaart is tenslotte voorzien van twee bloemetjesstickers en enkele bruine strass steentjes.
And here's the second card, which is based on the sketch over at 2 Sketches 4 You. I turned the sketch 90 degrees. For this card I used the bright coloured papers from the October Afternoon Fly a Kite line.
En hier is de tweede kaart, die is gebaseerd op de sketch van 2 Sketches 4 You. Ik heb de sketch 90 graden gedraaid. Voor deze kaart heb ik de vrolijk geklejurde papiertjes uit de October Afternoon Fly a Kite lijn gebruikt.
1) Ook voor deze kaart is de basis een stuk kraft cardstock. Hierop heb ik drie vlakken dessinpapier geplakt, waarvan de randjes zijn opgeruwd met edge distresser.
2) Bovenaan op de kaart heb ik toen twee stroken papier (over elkaar) geplakt. De bloemetjes op de strook papier zijn voorzien van dotjes Liquid Pearls.
3) In het midden van de kaart heb ik een tag opgeplakt met daarop een October Afternoon journal card. Aan het uiteinde van de tag heb ik een lintje gestrikt.
4) Enkele onderdelen op deze journal card (waaronder de blaadjes en het snaveltje van de vogel) zijn voorzien van een laagje Diamond Glaze. Bovendien heb ik drie 3D-stickers (de bloemen en vlaggetjes) op de journal card geplakt en er een Dear Lizzy rub-on op gekrast.

23 opmerkingen:

  1. Ze zijn gaaf geworden en mooi over gekomen en ze hebben zelfs al gevlogen hihihiihi.
    gr,Lean.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn superleuk geworden! Haha wat een leuk verhaal erbij! Zelf zou ik het wel moeilijk vinden om met een beperkt aantal spulletjes een creatie te moeten maken zonder dat ik in mijn bakken met spullen graaien, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een superleuke kaartjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahahahahah dat zal zeker een leuk gezicht zijn geweest van die man bij de douane!!!!
    Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt!!!! Vlaggetjes!!!! Ik voel weer een lift! :D
    En ik ga toch eens kijken naar Dear Lizzy rub-on want dat vind ik er echt leuk uitzien, maar nog nooit van gehoord!

    Fijne zondag vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a darling card!
    Thanks for playing at 2S4Y!
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi Romy,ik vind ze helemaal super!!!
    Wat een boel details!Mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. beautiful creations, Romy! thanks for sharing them at 2S4Y:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. All your cards are absolutely fabulous! love, love, LOVE them!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende Moederdagskaart (dit zal jouw moeder geweldig vinden!!!) en wat een feestelijke kaart heb je gemaakt! Groetjes uit Leuven, Odetta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend gemaakt Romy.
    liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi, ik had het gezicht van die man wel eens willen zien. geen foto van ´m gemaakt ? Kan een mooie LO worden :p
    Je kaarten zijn echt prachtig, knap hoe je dat met een beperkt aantal spullen bij je hebt kunnen maken.
    Waar koop jij trouwens die leuke rubons ? Ik ben helemaal verslaafd aan rubons maar kan in Nl eigenlijk weinig leuke vinden (die ook nog beetje betaalbaar zijn).

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoy Romy,
    Eindelijk hier geraakt...
    Jij hebt alweer prachtige kaarten gemaakt! Je mams zal blij zijn met zo een mooi kaartje!
    Je foto's van London zijn mooi! Ik heb gisteren heerlijk zitten meegenieten! Zo te zien hebben jullie het heel fijn gehad!
    Fijne zondag!
    xxx
    C.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey je bent er weer..

    Enne, goed idee om wat mee te nemen..
    Je kaartjes zijn weer helemaal super..
    Ik vind je moederdag kaartje ECHT heel heel erg mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaartjes weer romy

    liefs miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha, ha...Die Romy,
    Net zo'n werkbijtje als ik! Neem ook altijd wat mee op vakantie, hoor! Stil zitten 's avonds in eenhotelletje is niets voor ons, he?
    Maar de kaartjes zijn supergaaf geworden! Groetjes, Jen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super leuke kaartjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn ze weer mooi geworden Romy!
    Prachtige kleuren!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het zijn echt prachtige kaartjes geworden en wat leuk dat de douane ze ook heeft mogen bewonderen:p

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gorgeous! I absloutely love both of these cards Romy. Thank goodness they made it back safely!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make my day! Thank you!